Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv právní regulace reklamy na vybrané společnosti
Báborská, Veronika
Bakalářská práce se zaměřila na problematiku vlivu právní regulace reklamy a legislativy proti nekalé soutěži na konkrétní podnikatele. Teoretická část je zamě-řena na definování základních pojmů, které souvisejí s daným tématem. V analy-tické části je provedena analýza právních sankcí, které byly společnostem uloženy a následně se porovnávají s ekonomickou výkonností podniků vypočítanou z fi-nanční analýzy. Poté je uskutečněn výzkum pomocí kvalitativní výzkumné metody polostrukturovaných rozhovorů. Na základě zjištěných poznatků bylo sestaveno zhodnocení, zda legislativa proti nekalé soutěži a právní regulace reklamy je plat-ná a účinná.
Nekalé praktiky v multilevel marketingu
Tomková, Karolína
Tomková, K. Nekalé praktiky multilevel marketingu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá problematikou systému multilevel marketingu a podvody, ke kterým zde může docházet. Cílem této práce je na základě dílčích cílů formulovat doporučení, jak těmto nekalým praktikám při užití MLM systému předejít. Práce se skládá ze dvou částí, a to lite-rární rešerše a analytické části. Literární rešerše vysvětluje pojem multilevel marketing, jeho strukturu a firmy, které využívají MLM systém v České republice. Zároveň jsou zde zmíněny právní předpisy, jež MLM systém z právního hlediska ovlivňují. Analytická část se věnuje analýze zkušeností a případů názorových sku-pin za pomocí klasifikačních stromů. V diskusi jsou následně získaná data vyhod-nocena a navrhnuta doporučení, jak nekalým praktikám přecházet a jakým způ-sobem se s nimi vyrovnávat. Také jsou zde vyhodnoceny ekonomické důsledky při použití nekalých praktik v MLM systému.
Srovnávací reklama a její příklady v praxi
Svoboda, Michal
Svoboda, M. Srovnávací reklama a její příklady v praxi. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce se zabývá problematikou srovnávací reklamy a jejím zasazením do marketingového kontextu. Práce je určena především pro společnosti a jejich marketingová oddělení a také pro zadavatele reklam, kteří uvažují o vytvoření srovnávací reklamy. Cílem práce je, kromě seznámení čtenářů s touto problematikou, také vytvoření příslušných doporučení, která shrnují získané poznatky. Čtenáři se mohou v práci seznámit s některými příklady srovnávací reklamy i s konkrétními názory spotřebitelů na srovnávací reklamu.
Vybrané marketingové nástroje a právní úprava nekalé soutěže
Večerková, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá vybranými marketingovými nástroji a právní up-ravou nekalé soutěže podle obchodního zákoníku. Celá práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy důležité pro pochopení prob-lematiky nekalé soutěže podle ObchZ. Konkrétněji se tato práce zaměřuje na vybrané skutkové podstaty, které jsou podrobněji charakterizovány. Dále zde jsou rozebrány marketingové nástroje: reklama, guerrilla marketing a virový marketing. Praktická část je tvořena hodnocením vybraných reklamních kampaní z marketingového a právního hlediska. Součástí je také shrnutí nejčastějších chyb v reklamních sdělení z pohledu nekalé soutěže a následné doporučení na využívání vybraných nástrojů z hlediska nekalosoutěžního jednání.
Komparativní analýza české a francouzské úpravy nekalé soutěže a rozbor příslušné francouzské právní terminologie s glosářem
ROŽCOVÁ, Petra
Tématem této práce je nekalá soutěž v České republice a ve Francii a rozbor příslušné francouzské právní terminologie. Práce se skládá z deskriptivní, komparativní a jazykové části. Deskriptivní část obsahuje informace o právní úpravě nekalé soutěže v České republice a ve Francii. V komparativní části je následně provedeno srovnání české a francouzské právní úpravy nekalé soutěže. Jazyková část přináší analýzu příslušných právních termínů a jejich české ekvivalenty. V případě neexistence takového ekvivalentu je navržen možný překlad. Součástí jazykové části je také francouzsko-český glosář.
Ochrana hospodářské soutěže před omezováním se zaměřením na kartelové dohody
REZKOVÁ, Ivana
V první části práce je charakterizována hospodářská soutěž. Je zde vynaložena snaha porozumět tomu, jak by mělo být nastaveno právní povědomí a právní řád vzhledem k přirozenosti soutěže na jedné straně a nutnosti regulovat hospodářskou soutěž na straně druhé. Následně je věnována pozornost právní úpravě hospodářské soutěže napříč českým právním řádem. Dále jsou vymezeny praktiky nekalé soutěže. Ve druhé části je již řešeno jádro práce a tím jsou jednotlivé druhy kartelů, řízení před Úřadem na ochranu hospodářské soutěže a soudní přezkum rozhodnutí správního orgánu. V závěru práce jsou uvedeny praktické příklady jednotlivých kauz, které se týkají kartelů. Dále jsou zde předloženy rozsudky vydané Úřadem na ochranu hospodářské soutěže v prvoinstančním řízení a vydané rozsudky Nejvyšším správním soudem. Cílem této bakalářské práce je přiblížit fungování hospodářské soutěže v České republice se zaměřením na jednotlivé typy kartelů a zhodnotit činnost správních a soudních orgánů při aplikaci právních předpisů na ochranu hospodářské soutěže.
Vztah práv na označení a práva nekalé soutěže
Krása, Jakub ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Vztah práv na označení a práva nekalé soutěže Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o vztahu práv na označení a práva nekalé soutěže. Hlavním cílem práce je seznámit čtenáře s problematikou obou systémů ochrany a zodpovědět na otázku, zda mezi nimi existuje nějaký vztah, popřípadě jak zjištěný vztah pojmenovat. Téma práce je zpracováno především z pohledu českého právního řádu, ve vhodných případech je však doplněno také o souvislosti se zahraniční úpravou vybraných evropských států. Tato práce je rozdělena do tří kapitol, které se dále dělí do podkapitol. V první kapitole se autor věnuje právům na označení. Nejprve je skupina práv na označení zařazena do systému práva duševního vlastnictví. Na základě popsaných charakteristických znaků následně dochází k vytvoření výčtu konkrétních práv, která se do této skupiny řadí. Autor však zároveň poukazuje na rozdílné názory právní teorie ohledně obsahu pojmu práv na označení, což vede k rozlišení práv na označení v užším a širším smyslu. Následující podkapitoly se zabývají problematikou ochranných známek, označení původu a zeměpisných označení, tedy práv, která podle autora představují práva na označení v užším smyslu. Tato práva jsou v úvodu příslušných podkapitol definována a též je pojednáno o jejich vzniku, vývoji a příznačných rysech. Právní úprava práv na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.